Premiera leta: Daimlerjev pametni tovornjak na nemški avtocesti prvič vozil sam! | Taho Center

Premiera leta: Daimlerjev pametni tovornjak na nemški avtocesti prvič vozil sam!

csm_151002_Autonomes-Fahren-Kretschmann_Daimler_04_voll_3b42a5803eDr Wolfgang Bernhard, član uprave koncerna Daimler, zadolžen za segment tovornjakov in avtobusov, ter Winfried Kretschmann, ministrski predsednik Baden-Württemberga, sta 2. oktobra 2015 opravila potovanje, ki se bo zapisalo v zgodovino. Kot voznik in sovoznik sta se namreč popeljala na krovu Mercedez-Benzovega Actrosa, prvega serijsko proizvedenega avtonomnega tovornjaka.

Avtonomna vožnja je tovornemu prometu dobesedno pisana na kožo!

Ko govorimo o tehnologiji avtonomne vožnje, je ta zagotovo najbolj logična v tovornem prometu. Ravno tu se namreč večina dela opravi prav na avtocesti, kjer se samovozeča vozila najbolj izkažejo. Računalnik, za razliko od človeka, pač nikoli ne postane nepozoren, utrujen ali zdolgočasen. Prav tako so avtonomna vozila bolj učinkovita, saj zavirajo, pospešujejo in izvajajo druge naloge optimizirano, točno takrat, ko je to potrebno.

Naredimo kvantni preskok in na hitro prevrtimo čas za 10 let naprej: večino tovornjakov, ki ponosno kraljujejo na avtocestah, bodo nedvomno nadzorovalni izključno računalniki. In na začetku tega meseca smo naredili en velik korak naprej do te prihodnosti.

Nič več prometnih nesreč? Avtocestni pilotni sistem postavlja nove smernice v tovornem prometu!daimler-mercedez-truck-13

Pametni tovornjak je torej na začetku tega meseca opravil svojo deviško, prvo samostojno vožnjo. Svoje “noge” je raztegnil na nemški avtocesti A8 med Denkendorfom in Stuttgartom. Na krovu sta sicer res bila 2 človeka, vendar je vožnjo nadzirala najnovejša verzija Mercedes-Benzovega Highway Pilota, ki deluje podobno kot avtopilot v letalu. Pilotski sistem vključuje na sprednjem delu nameščen radar in stereo kamero ter preverjene asistenčne sisteme, kot je Adaptive Cruise Control +.

Da ne bo pomote: inteligentni Highway Pilot zaenkrat omogoča bolj polavtomatsko kot popolnoma samostojno vožnjo. Pilot vozilo samostojno usmerja, pospešuje in zavira, voznik pa mora vseeno pozorno spremljati razmere na cesti, hkrati pa biti pripravljen hitro posredovati.

mercedes-benz-actros-mit-highway-pilot-auf-der-autobahn-highway-pilot-on-1280x720Novi eri tovornjaške prihodnosti se pridružujejo tudi avtobusi

Pametni tovornjak je optimalna rešitev prevoza blaga na dolge razdalje, zgodovinsko vožnjo pa so prenašali kar v živo. Če ste jo zamudili, si posnetek lahko ogledate tukaj

Actros pa ni edini samovozeči velikan na cesti. Kitajsko podjetje Yutong je pred kratkim na vožnjo po mestu Zhengzhou poslalo avtonomni avtobus s kar 20 potniki. Avtobus je varno prispel na cilj. Posnetek si oglejte spodaj.